
צוות חינוכי וטיפולי העובד עם ילדים על הספקטרום וילדים עם קשיים מורכבים אחרים, הנכם מוזמנים לסדנא בת 13 מפגשים בנושא:
והילד הזה הוא אני - מודל עיבוד מידע
מסגרת התייחסות תאורטית וכלי יישומי להתערבות בעבודה עם ילדים על הספקטרום בפרט וילדים עם קשיים מורכבים בכלל
מרצה: אתי ארד
מרפאה בעיסוק, מטפלת, מדריכה, מרצה. מנהלת מרכז טיפולי בית עמיתים ומרכז הדרכה. מומחית באוטיזם, עיבוד מידע, שונות חושית, ויסות חושי.
אני למעשה בית אחסון עצום עם רגשות. נראה שאני באופן תמידי נעה לאורך מחרוזות של אתרי נתונים על מנת להשיג הקלה, אני אינסטינקטיבית נסחפת לדוגמיות של תבניות ניתנות לצפייה – משהו להקל על התחושה התמידית של איסוף, מיון ואחסון. בתוך החיים היומיומיים אני מחפשת את המוכר. מפני שהמוכר אינו דורש אנליזה. ובכך יש מפלט אולטימטיבי עבורי. מוכרות יכולה לבוא במגוון צורות וגדלים – בשגרות צפויות, פנים או קול מוכרים, מנגינה מרגיעה, ספר או סרט מועדפים, תבנית של דיבור". (Samantha Craft)
התנהגויות אופייניות לילדים על הספקטרום כגון צמצום, נוקשות, התנהגות חזרתית, וכן קושי לצפות ולנבא התרחשויות, משפיעות על התפקוד שלהם באופן ניכר ועל הסובבים אותם. התמודדות עם התנהגויות אלה מהוות אתגר להורים צוות חינוכי וצוות טיפולי. מודל עיבוד מידע מניח שהתנהגויות אלה הם תוצאה של תשתית התפתחותית חסרה שמונעת מהילדים תנועה התפתחותית. תשתית זאת משפיעה באופן ניכר על תהליכי עיבוד המידע של ילדים על הספקטרום וכך במקום אותה תנועה שמצמיחה ומקדמת, נוצרת סטטיות ומתגברות הגנות שמחזירות את הילד והמבוגר שוב ושוב לאותה נקודת מוצא.
מודל עיבוד מידע מציע מסגרת התייחסות שמסייעת למקד את ההתערבות הטיפולית הנדרשת בעבודה עמם ומספקת כלי יישומי חשוב בארגז הכלים להתערבות המאפשר זיהוי כשלים בעיבוד מידע כנקודות מפתח הכרחיות ליצירת תנועה התפתחותית. בסדנה ניתן יהיה להבין כיצד התייחסות למאפייני עיבוד מידע משמעותית למיקוד מטרות טיפול אפקטיביות והיכולת להשפיע על התמצאות גמישות והסתגלות אצל ילדים על הספקטרום.
קהל יעד
צוות טיפולי רב מקצועי וצוות חינוכי: מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים, עו"ס ומטפלים בהבעה ויצירה עם ניסיון עם שלוש שנים בעבודה עם ילדים.
מטרת הסדנא
- הבנת משמעות תהליך עיבוד מידע בהתפתחות נורמטיבית ואצל ילדים על הספקטרום
- הכרות עם תהליכי עיבוד מידע אצל ילדים על הספקטרום ומשמעותם.
- יצירת בסיס לטרמינולוגיה משותפת בעבודת צוות רב מקצועי
- אפשרות למפות ולאפיין את תהליכי עיבוד המידע של הילדים ככלי יישומי להתערבות.
- יכולת לקדם מטרות אינטגרטיביות באמצעות מודל עיבוד מידע.
מידע כללי
- היקף שעות כולל: 52 שעות
- מספר מפגשים: 13, אחת לשבועיים
- אורך מפגש: 4 שעות אקדמיות, 3 שעות.
- מבנה המפגש: 1.5 ש' העמקה תיאורטית, 1.5 ש' יישום בעבודה בקבוצות ותיאורי מקרה.
- פתיחת הסדנה מותנה במספר הנרשמים.
עלויות
- עלות כוללת למשתתף 1750 ₪
- רישום מוקדם עד לתאריך 30.8.21: 1700 ₪
- בצרוף תשלום 100 ₪ כמקדמה באשראי. המקדמה לא תוחזר במקרה של ביטול השתתפות.
תאריכים
- בזום
- ימי שלישי
- 19:00-22:00
- 19.10.21
- 02.11.21
- 16.11.21
- 30.11.21
- 14.12.21
- 28.12.21
- 11.01.22
- 25.01.22
- 08.02.22
- 22.02.22
- 08.03.22
- 22.03.22
- 29.03.22
הירשמו כאן לסדנת מודל עיבוד:
לפרטים בנושא הרשמה ותשלום צרו קשר עם גליה במייל: [email protected]
בשאלות בהתייחס לתכנים מוזמנים לפנות אלי: 050-7974690 | [email protected]
אשמח לראותכם,
אתי ארד – מנהלת בית עמיתים