צוות חינוכי וטיפולי העובד עם ילדים על הספקטרום וילדים עם קשיים מורכבים אחרים, הנכם מוזמנים לסדנא בת 13 מפגשים בנושא:

והילד הזה הוא אני - מודל עיבוד מידע

מסגרת התייחסות תאורטית וכלי יישומי להתערבות בעבודה עם ילדים על הספקטרום בפרט וילדים עם קשיים מורכבים בכלל

מרצה: אתי ארד

מרפאה בעיסוק, מטפלת, מדריכה, מרצה.  מנהלת מרכז טיפולי בית עמיתים ומרכז הדרכה. מומחית באוטיזם, עיבוד מידע, שונות חושית, ויסות חושי.

אני למעשה  בית אחסון עצום עם רגשות. נראה שאני באופן תמידי נעה לאורך מחרוזות של אתרי נתונים על מנת להשיג הקלה, אני אינסטינקטיבית נסחפת לדוגמיות של תבניות ניתנות לצפייה – משהו להקל על התחושה התמידית של איסוף, מיון ואחסון. בתוך החיים היומיומיים אני מחפשת את המוכר. מפני שהמוכר אינו דורש אנליזה. ובכך יש מפלט אולטימטיבי עבורי.  מוכרות יכולה לבוא במגוון צורות וגדלים – בשגרות צפויות, פנים או קול מוכרים, מנגינה מרגיעה, ספר או סרט מועדפים, תבנית של דיבור". (Samantha Craft)

התנהגויות אופייניות לילדים על הספקטרום כגון צמצום, נוקשות, התנהגות חזרתית, וכן קושי לצפות ולנבא התרחשויות, משפיעות על התפקוד שלהם באופן ניכר ועל הסובבים אותם. התמודדות עם התנהגויות אלה מהוות אתגר להורים צוות חינוכי וצוות טיפולי. מודל עיבוד מידע מניח שהתנהגויות אלה הם תוצאה של תשתית התפתחותית חסרה שמונעת מהילדים תנועה התפתחותית. תשתית זאת משפיעה באופן ניכר על תהליכי עיבוד המידע של ילדים על הספקטרום וכך במקום אותה תנועה שמצמיחה ומקדמת, נוצרת סטטיות ומתגברות הגנות שמחזירות את הילד והמבוגר שוב ושוב לאותה נקודת מוצא. 

 מודל עיבוד מידע מציע מסגרת התייחסות שמסייעת למקד את ההתערבות הטיפולית הנדרשת בעבודה עמם ומספקת כלי יישומי חשוב בארגז הכלים להתערבות המאפשר זיהוי כשלים בעיבוד מידע כנקודות מפתח הכרחיות ליצירת תנועה התפתחותית. בסדנה ניתן יהיה להבין כיצד התייחסות למאפייני עיבוד מידע משמעותית למיקוד מטרות טיפול אפקטיביות והיכולת להשפיע על התמצאות גמישות והסתגלות אצל ילדים על הספקטרום.

קהל יעד

צוות טיפולי רב מקצועי וצוות חינוכי: מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים, עו"ס ומטפלים בהבעה ויצירה עם ניסיון עם שלוש שנים בעבודה עם ילדים.​

מטרת הסדנא

מידע כללי

עלויות

תאריכים

הירשמו כאן לסדנת מודל עיבוד:

לפרטים בנושא הרשמה ותשלום צרו קשר עם גליה במייל: [email protected]
בשאלות בהתייחס לתכנים מוזמנים לפנות אלי: 050-7974690 | [email protected]

אשמח לראותכם,
אתי ארד – מנהלת בית עמיתים

משובים ממשתתפי הסדנה בשנים קודמות

"אני חשה שהתחום לא רק רלוונטי אלא מהותי והכרחי להבנה של הילדים עמם אני עובדת. מיד במהלך הסדנא הרגשתי כי המידע מסייע לי להבין טוב יותר תהליכים טיפוליים בהווה ובעבר, להבין מה עובר על הילדים שאני מכירה ועלי כמטפלת מתוך ההיבט הזה ולראות את תהליכי ההתערבות שאני עושה כמערכת שלמה יותר סביב גורם מארגן אחד ולא כטיפולים עם מטרות שונות ונפרדות".
ר. קלינאית תקשורת
"תחום עיבוד המידע מאוד רלוונטי לעבודה כאשר ילדים רבים מראים התנהגויות שנראות לעיתים מבלבלות, לא ברורות, לא נגישות ואם מנתחים ופורטים את ההתנהגות ניתן לראות את הקשיים ואיך ניתן לעזור דרך ההתערבות הרלוונטית".
נ. מטפלת בתנועה
"תודה רבה על סדנה מרתקת וחשובה. אופן העברתה והמקום שהיה לכל אחד מהמשתתפים היה מאד מוצלח ומשמעותי."
ע. מרפאה בעיסוק
"הרלוונטיות של תחום עיבוד המידע עבורי עצומה. כבר עכשיו נהנת מהכלי החדש בעבודה בחדר, מול ההורים, צוות וילדים. הרגשה שהכל מתחבר לי. פתאום התבהרות של כל המושגים מכל התחומים ומיקוד בתפקיד שלי בתוך המערך הכללי. סדנה מעולה. כלי מדהים להבנה והתערבות. מבחינתי מדובר במהפכה בכל המובנים. אני מתחברת למודל ברמותיו השונות וכבר משתמשת בו להנאתי".
א. מטפלת באומנות
"המודל לניתוח מצוין. תחום עיבוד המידע הוא רלוונטי ביותר עבורי. הרחיב את ארגז הכלים עושה סדר ומאפשר המשגה. הצצה מושכלת לעולם האוטיזם. מרגישה שגם מבלי לחזור על החומר יש מושגים שאני יכולה להשתמש בהם במפגשים עם הילדים. יכולה לנסות להבין את ההתנהגויות במושגים ובאופנים נוספים. מצוין."
ד. מרפאה בעיסוק
"הסדנה האירה את הנושא של עיבוד מידע ואת ההכרח להתייחס אליו בתוך התהליך הטיפולי על מנת לתת התערבות מדויקת ויעילה יותר. היה מעניין מלמד מרחיב ומעמיק את ההסתכלות והחשיבה. מחובר מאוד לשטח. תודה רבה!"
א. מרפאה בעיסוק